LUFREE-logo široké

The Blaster II

LUFREE-logo

Autor: Lubomír Friml

Odmala se věnuji elektrotechnice. Na střední škole jsem se začal zajímat také o výtvarné umění a na vysoké škole k tomu přibylo ještě amatérské divadlo. Aktuálně se věnuji výrobě rekvizit a kostýmů do divadla i filmů, výrobků ze dřeva, betonu a kůže. Vyrábím také výšivky a silikonové formy na míru.
Publikováno: 19. 03. 2019
The Blaster II

Second blast

Po úspěšné výrobě Minigun M134 pro Founder movies vznikla myšlenka komplexnější spolupráce na dalším filmu. Ambice v rámci projektu LUFREE byla tentokrát kompletní produkce filmu a v ten okamžik se zrodila myšlenka natočení pokračování filmu The Blaster. Pro maximální využití potenciálu LUFREE jsme se s režisérem a scénáristou filmu Robertem Vrbou domluvili, že pokračování bude v žánru sci-fi.

Následovalo několik schůzek a debat nad scénářem a „nekonečná“ online diskuse nad jednotlivými postavami, kostýmy, doplňky a rekvizitami. Ze strany režiséra přicházely dotazy, zda je reálné něco vyrobit, z mé strany pak požadavky na umístění a využití různých rekvizit a jejich zvýraznění ve scénáři, aby byl jejich potenciál maximálně využit. Příklad prvního případu je ovladač na  ruku pro postavu Augusta Vernera, ve druhém případě šlo například o kostým androidky Kitty, který je propleten flexibilními neony ovládanými na dálku.

LUFREE-logo Creativity

Každý nový projekt začíná nápadem, který se dál rozvíjí.

V tento okamžik se zapojily fáze Creativity a Production. Již v průběhu tvorby scénáře vznikaly nákresy kostýmů a rekvizit a úvahy nad jejich výrobou. S výrobou kostýmů a rekvizit bylo také spojeno prohledávání internetu s cílem najít použitelné „polotovary“, například pro výrobu zbraní, nebo doplňky či celé kostýmy pro jednotlivé postavy. Příkladem kostýmu, který nepochází přímo z produkce LUFREE, ale je kompletně zakoupený od třetí strany, je kostým postavy Seiline. Další jasnou volbou bez nutnosti vlastní výroby byly kostýmy zážehových techniků.

LUFREE-logo Production

Po dokončení scénáře přišlo na řadu podrobné plánování designu a technologií výroby jednotlivých kostýmů a rekvizit. Pro jednotlivé produkty jsou tyto postupy rozepsány v detailu jednotlivých postav. Následná fáze konstrukce si také v některých případech vyžádala změnu scénáře, protože jsme přišli na to, že původní představy jsou buď nerealizovatelné nebo výsledný produkt nevypadá tak dobře, jak vypadal v našich představách, a proto byl vyroben jinak.

Další příspěvky k přečtení

Aura – studentský film Izolace

Aura – studentský film Izolace

Při domlouvání spolupráce na filmu Izolace, o kterém jsem psal v předchozím příspěvku, také padl dotaz, zda bych uměl vyrobit něco, co by reprezentovalo umělou inteligenci v únikovém modulu. Konkrétně se mělo jednat o světelnou rekvizitu, která by...

Sci-fi tablet – studentský film Izolace

Sci-fi tablet – studentský film Izolace

Při natáčení The Blaster II z produkce Founder movies jsme měli ve štábu mimo jiné mladé filmaře a studenty tohoto řemesla, kteří nám s natáčením pomáhali. Když se na mě pak Patrik Polák, který při natáčení kameru nepustil z ruky, obrátil s...

Zážeh

Zážeh

Každý nový projekt začíná nápadem, který se dál rozvíjí. Kostým bez nutnosti výroby by pro „zážehové techniky“, na jejichž kostýmu byl jediný prvek z naší produkce a to placka s logem NASA. Kostým je součástí produkce filmu The Blaster II....